MY
Já&My
JSME
létající rodiče
NADĚJE
nového letectví
České letecké svazy
Jsou hranice, které nejsou lidským okem vidět!
Co tedy znamená nenarušit takové hranice? Co vlastně takový pilot potřebuje k navigování? Co když dojde ke ztrátě orientace? Co je důležitější víc? Rychlost nebo výška nebo? Co znamená rozdíl mezi zakázané a nebezpečné? Co mění tyhle mapy v čase a může se to změnit během letu?
Pilot je člověk přemýšlející v prioritách a rychleji než je běžné. Rychlost ovšem v letectví neznamená zkratky! Je to nejlepší z variant možných řešení. Protože pohyb po obloze není čistou spojnicí bodů A a B. Navíc je vzdušný prostor rozdělen i výškově a tato výška se měří od země nebo tlakovým přepočtem a v hladinách. Poctivost, přesnost, zodpovědnost a vědomost, že chyby se dějí...
Čas strávený výcvikem bez navazujícího tréninku a vědomostí a aktuálních zdrojů informací - především o mapách navigačních i meteorologických nedává smysl. Stejně jako chybné interpretace mapových podkladů. Správná interpretace informací v čase a matematická i fyzikální pravda a korekce během a vlivem meteorologických jevů. Práce s mapou je vlastně objevování v pohybu a ten pohyb se děje i v té mapě. Uvědomění si této proměnlivosti je opěrný bod orientace v každé situaci. Především pro piloty i ekologii.
Prozkoumat prostor ve svém okolí a pak se vydat na další objevy. Je to podobné dětskému objevování světa. Proto je létání tak důležité v oblasti rozvoje lidského potenciálu a osobního rozvoje. Chceme-li ovšem v budoucnu mít k dispozici další výhody plynoucí z létání a jeho technologií, pak ta část odborníků, která dovede předvídat další vývoj, potřebuje podporu stran nejen státních organizací, ale také soukromého sektoru.
Lze to vyjádřit s nadhledem tvrzením, že "hrát si na vlastním písečku" lze pouze za plotem, přes který už ale díky leteckým technologiím vidíme čím dál lépe!
Odkaz:
http://www.tygrikovaletka.cz/