MY
Já&My
JSME
létající rodiče
NADĚJE
nového letectví
Království vzduchu
Práce s gravitací a škola hrou a přitom létání?!
Učit v letectví znamená používat OTÁZKY . Pouhá konstatování nefungují. Výcvik pro letecké juniory? Co všechno mohou děti vyzkoušet, než jim bude 15let? Kdo může takové děti učit? Kdy smí poprvé řídit něco létajícího sami? Kde všude to jde? Jak začít? Proč letecké sny jsou nejčastěji už od dětských let? Kolik pilotních licencí existuje? A co se stane, když na děti začnete mluvit ve verších? Používat pohádky? Otevřít jim fantazii?
Odpovědi jsou jednoduché nebo složité kódy . Počítačové trenažéry mají "neomezený počet životů". To ovšem zkresluje úsudek a mění chování pilotů, přesněji to má vliv na jejich charakter a způsob létání. Je potřeba začít s něčím, co nejde rozbít (to jste zjistili už jako děti) a co brzo neomrzí! Co má vlastní "hlavu" a co je nebezpečnější než "rodičovský hněv"? Jedině Vítr. Povídat o neviditelném chce talent, zkušenost, umění...
Doba pro výcvik pilota nebo robota . U sportů se od hry k profi-výkonu přechází po 9ti letech tréninku, kdy je vyhodnocena jako vhodná dalších investic nebo vyřazení. Nárůst potřeb nového personálu v letectví se nekryje s přirozeným výcvikem. Řešením je automatizace, robotizace a technologie "nahrazující" lidské pilotní myšlení. Jenže co s vysoce specializovanými obory? Tam, kde se nejde držet manuálů, dohodnout se s počasím a logické je to až po prozkoumání všech možností!? Vždycky se tam objeví něco nelogického! Improvizace?! Nebo bude stačit rychlá reakce!
Kde se rodí problémy, tam už jsou i řešení . Děti a Junioři se zájmem a talentem pro letectví mohou pod dozorem dospělého pilota začít létat v letadlech hned jak dosáhnou na řídící prvky. Druhá možnost je vstoupit do létání pomocí pomůcek a trenažérů, kdy je možný bezprostřední kontakt s Přírodou jako jednotlivými živly. Tato drsná zkušenost je nenahraditelná. Nelze jí ovšem systematizovat. Je nutné jí přenést na rodiče.
První testy již probíhají se souhlasem a účastí leteckých rodičů s trenérským vzděláním. Vychází z metodiky počátků létání. Bez přidaných technologií. Pohádky, verše, obrázky? Potřebujeme zapojit obě mozkové hemisféry! Co?! Ano. Pilot vrtulníku letecké záchranné služby, hasič, speciální letecké práce. Občas to vypadá, že si děláme z odborníků blázny. Jenže kdo proniknul do světa specialistů a "létajících umělců", které vlastně nechcete přivolat a když se to přesto stane, pak se budete modlit i ve verších, hlavně ať se to povede. A oni se budou jen usmívat. Vždyť je to jen práce!
Odkaz:
http://www.kralovstvi-vzduchu.cz